Rapport från genrepet i Globen

Jag fick hastigt och lustigt möjlighet att gå och titta på genrepet inför Melodifestivalen i
Globen igår. Fick en biljett i min hand när kl var 15.30!
Posten är med som huvudsponsorer och det hade blivit biljetter över och då var ju Mona
naturligtvis snabb att tacka ja till en av dom.

Efter kundevent i Arken bussades vi till Globen och repet.
Det var inte fullsatt men det var hyfsat mycket folk där.

Mest kärlek från publiken fick inte någon av finalisterna.
Globen kokade när Björn Gustafsson kom in, kärleken överöstes honom.
Sitt första framträdande ville han inte visa för oss utan han körde lite gammalt för att
fylla sin tid, bla sin tågtoaletthistoria. Helt underbar!
När han gör sin andra entré så har jublet inga gränser, han gör ett härligt dansnummer
som absolut kommer att finnas på Youtube i morgon.
Publiken vill inte tystna efter det numret så han får be alla lugna ner sig lite så att han
kan få läsa en dikt. Som genom ett trollslag tystnar Globen, nästan lite läskigt.

Men före Björn har vi ju haft alla finalisterna....
Alla gör bra framträdanden, men om man ska gå efter publikljudet så är min gissning
att det blir Perelli eller Rongedal i Globen.
Det är ju ingen hemlighet att bröderna är mina favoriter och deras framträdande gör
att det spritter i kroppen och danslusten infinner sig.
Danslusten finns där när "Upp och hoppa" spelas också.
Christer Sjögrens låt är ju som ett gammalt soudtrack till en tysk "gymnastikfilm",
den är så dålig så det blir kul på något sätt ändå.
Sibel, hoppas dom ser till att frisyren ligger rätt i kväll.

Luuk gör sin entré sittande i en gunga, ett kul öppningsnummer.

Vi får se och höra en vacker version av "The worrying kind" framförd av Maia Hirasawa.

Här kan man lyssna på och se alla finalisterna.

Mitt tips, Perelli eller Rongedals till Belgrad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0