Vaginadagen och släckta lampor

Hur tänker ni fira Vaginadagen idag?
Jag visste ju inte ens att det fanns en sådan dag och inte att den var idag så jag har ju
inte förberett mig för något firande.
Får väl vara lite spontan antar jag..... ;o)

I kväll är det dags för manifestationen Earth Hour, där man världen över kommer att
släcka ner alla lampor osv mellan kl 20 och 21 idag.

En som verkligen engagerat sig är Kungen. Hovet kommer ikväll att mörklägga fasader,
trappor och valv på Stockholms Slott, Drottningholms slott och Ulriksdals slott där WWF
har sina lokaler för att visa sitt stöd för manifestationen.


Tänk att se en hel stad släckas ner, vilken syn det måste vara.
Nu är det väl inte så troligt att det kommer att bli så, jag är rädd att jag kommer att ha
hunnit glömma detta till i kväll och sitta där med ljuset tänt i mina fönster och titta på TV.

Gymnasieutredningen föreslår att individuella programmet på gymnasiet ska läggas
ner och att man i stället ska införa ett tionde grundskoleår för dom elever som inte klarar
behörighetskraven för gymnasiet.
Det låter väl som en klok idé tycker jag, det är ju ändå grundskolans ansvar att se
till att ungdomarna har dom kunskaper dom behöver när dom går ut.

Det här tar väl nästan priset i alla fall.
Blondinbellas pappa, Blondinpappa, vill ha betalt av flickans skola för att hon ska
skriva positivt om den i sin blogg.
Helt otroligt, den mannen säljer verkligen sin dotter.

Maria och Summay är på väg till Tanzania, sitter på planet nu.
Det blev snabba ryck, resan bestämdes i torsdag och dom blir bara borta en vecka.
Antar att det inte blir så mycket vila där nere, ska dom hinna träffa släktingarna så lär
det bli ett väldigt farande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0