Visst fan gör det ont!

Engelska forskare anser att kvinnor som ska föda inte inser hur smärtsamt det
kanske blir, dom anser att kvinnorna borde förberedas bättre på hur ont det
verkligen gör att föda barn.

Visst fan gör det ont att föda barn!


Det kan väl vilken ärthjärna som helst lista ut att det gör ont att föda fram en bebis.
Det är väl bara att titta på hur stor en bebis är och så kolla in stället den ska komma
ut från för att inse att det kan inte gå utan smärta.
Kroppen hjälper till, men det är en smärta som inte riktigt går att beskriva.

Första gången jag fick barn gick det väldigt fort, vi kom in på förlossningen direkt och
hon var ute direkt.
Det innebar att det blev inte så mycket bedövningar, bara lokal bedövning.
När tösen var ute trodde jag att nu är det klart, men tji vad jag bedrog mig. Det roliga
var inte över för nu skulle ju moderkakan ut.
Till slut låg jag där och tänkte att det här var första och sista gången jag utsätter mig
för detta. Men på något vis så är detta en smärta som hjärnan väljer att glömma bort,
för efter två år låg jag ju där igen och funderade över hur fan jag kan vara så dum att jag
gör om detta. Efter fyra år så ligger jag där och vrålar ut min smärta igen, för sista gången.
Lite märkligt att man kan "glömma bort" sådan smärta, men på något vis går det inte
att få tillbaka känslan av hur ont det gjorde. Inte förrän man ligger där igen........

Vad vill jag då säga med det här svammlet?
Visst fan gör det ont att föda barn!
Men det är en smärta som är övergående och vi kvinnor är ju faktiskt gjorda för att
föda barn. Vi ska inte vara rädda för smärtan.
Gör det ont, så skrik och be sedan om den smärtlindring som finns tillgänglig!
Det beror ju på i vilket skede förlossningen är vilken smärtlindring som är möjlig.

Vi behöver heller inte vara rädda för hur vi beter oss under en förlossning.
Jag lovar, personalen på förlossningen har varit med om allt.


                                                 image162


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är verkligen helt otroligt hur snabbt man glömmer!

Var du och kikade på matchen igår?
Skitmatch..

2008-03-18 @ 10:40:37
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna

Helt med dej där :)

2008-03-18 @ 12:20:43
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: liindaq

Själv har jag inte barn än. Men självfallet funderar man mycket och kan inte låta blir att tänka "hemska" tankar om en förlossning. Man har hört så många "skräck" historier, tyvärr. Men ditt inlägg får en verkligen att se de ljusa i de hela. Och du har ju så rätt ! Självklart vill jag föda på "naturligt" vis. Jag kan bara tänka mig vilken underbar upplevelse de måste vara.
Tack så mycket ! :)

2008-03-18 @ 12:39:07
Postat av: Ida K

Om jag känner mig själv helt rätt så kommer det att låta ungefär så här när jag föder: -"Varför gjorde du mig på smällen för(till barnets far)" Hit med knarket j-vla k-rring (till personen med bedövingen,blir en mindre trevlig person när jag antingen har lågt blodsocker,eller har ont)" " kommer inte ungen snart?" ska nog adoptera en unge istället... Blir det match imorrn för damen?

2008-03-19 @ 16:51:06
URL: http://innebandynorden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0