Blöjfritt?

Läste i AB om en familj som inte hade blöjor på sina barn utan "pottränade" dom redan
från det dom var riktigt små.
Det låter som ett heltidsjobb tycker jag, att hänga med och se när det är dags för bebisen
att kissa och bajsa. Men funkar det så är det ju en riktig sparbössa.

Det verkar annars som att ungarna springer med blöjor allt högre upp i åldrarna,
det beror väl på att dagens blöjor är så bra gjorda att ungarna inte ens känner att dom är
nedkissade.
Annat var det på mina barns tid, då var en nedpinkad blöja inte kul att gå runt med.

När Emma föddes så hade dom nya blöjorna utan snibb kommit, men dom var dyra och
det var skämmigt att använda dom. Det var något man fick smyga med, något som man
bara använde om man tex var på resande fot.
När sedan David föddes fyra år senare så fanns det inga snibblöjor att få tag i längre,
då hade Pampers och Libero helt börjat dominera marknaden med sina nya blöjor.

Jag var på mässa och träffade på en kvinna som skulle börja sälja tygblöjor, hon fick
mig nyfiken och det mötet slutade med att jag köpte på mig lite tygblöjor.
Det var intressant att testa, men jag skulle nog aldrig göra om det försöket.
Det är inte kul att ha en hink full med otvättade blöjor, inte kul alls.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0