Tvingar mig upp

Kan någon förstå hur otroligt svårt jag har för att tvinga min kropp ur sängen så här tidigt
på morgonen?
Vad jag får kämpa varje morgon för att få benen att dra sig ur sängen och ner på golvet?
Hur jag får säga till mig själv att det är hur skönt som helst att rulla ur sängen före kl 5,
varje vardag?
Jag tror inte på mig, men jag lyckas i alla fall få mig ur sängen.
Jag som kan sova halva dagen, om jag bara får möjlighet till det.

Nu är jag i alla fall uppe och strax klar att gå upp till tåget, pust.

Läser om kravaller i Johannesburg, där man drar fram genom gatorna med påkar,
stenar och knivar och jagar invandrare. Invandrare som anklagas för att ta jobb och
öka andelen våldsbrott.
Någon som känner igen det?

Bland invandrarna finns bland annat tre miljoner zimbabwier som lämnat den ekonomiska
krisen i hemlandet.

Organisationen "Läkare utan gränser" säger att situationen i kåkstäderna nu är att jämställa
med en humanitär katastrof, uppger Reuters.


Tragiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0