Vad gör vi med barnen?

Jag fortsätter på samma tema som i morse, en del barn har kloka föräldrar och andra inte.

Läste precis Jontes blogg och blev väldigt berörd, berörd av allt han berättar.
Först om hur han inte får träffa sina barn, han kämpar för att få träffa dom och vara en del i
deras liv.
Varför är det alltid via barnen man hämnas på sitt ex?
Jag har ju varit gift med mina barns pappa i ca 100 år, så jag har ingen egen erfarenhet
av hur det fungerar när man bryter upp och det finns barn i förhållandet.
Även om dom vuxna slutar älska varandra utav olika anledningar så är dom ju fortfarande
barnens föräldrar och fortsätter att älska dom.
Låt barnen få möjlighet att vara med båda sina föräldrar, naturligtvis under förutsättningen
att barnen inte utsätts för övergrepp av något slag.

Övergrepp var precis vad Jontes dotter blivit utsatt för hemma av mammas pojkvän.
Hur kan en vuxen man låta en liten åttaårig flicka smeka honom till utlösning?
Hur ser det ut i hans huvud? Det måste nog vara ganska så tomt där inne, bara ett eko.

Kämpa på Jonte, strid för dina barn.
Låt dom veta att du älskar dom och att du vill vara del i deras liv.

Kommentarer
Postat av: Jonte

Känslor är bara förnamnet, jag skulle kunna skriva en krönika hur jag skulle vilja göra när jag träffar denna sjuka person. Men jag tror ni alla förstår vad man vill göra...

2008-05-17 @ 23:57:28
URL: http://jonteohlson.blogg.se/
Postat av: Jonte

Jag är klok faktiskt, man kan lova och man kan vara klok, men den dagen då man helt plötsligt ser han framför sig, det är den dagen man inte vill uppleva, samtdigt som man vill...

2008-05-18 @ 11:42:03
URL: http://jonteohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0