Det finns aldrig skäl för abort?

Naturligtvis måste det vara upp till var och en att bestämma om det finns skäl att
göra en abort eller inte.
Det kan ju inte du eller jag bestämma, det kan bara den kvinnan/det paret själva
bestämma om. Det finns situationer där det inte är ett alternativ att föda barn,
så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara.
Är det inte legalt att göra abort så görs det ändå, det finns alltid folk att vända sig
till som ordnar sånt. Det vet man i dom länder där man inte kan/får göra abort.
Det måste vara upp till var och en att bestämma om man kan ta hand om ett barn.
Ett barn är en gåva, men det är inte alltid man är i den situationen att man kan
ta emot den gåvan.

Tur att den här killen har en ganska så liten hjärna, annars så hade det gått illa.
Han slår alltså in en spik i huvudet för att imponera på kompisarna.
Vem blir imponerad av något sånt?
Den som blir det måste ju ha lika liten hjärna den.

Tidigare idag, när vi höll på och städade, klev jag på något som gjorde så fruktansvärt
ont i foten. Blodet droppade och L-P kollade men såg inget som satt kvar så han
plåstrade bara om mig och tyckte nog att jag sjåpade mig.
David och Camilla kom så vi satt och fikade, när jag skulle gå så gick det inte att kliva
på främre delen av foten. L-P fick ta en ny titt med David som assistent och den här
gången hittade dom glasbiten som satt fast.
Det var inte skönt när L-P drog ut den, men nu kan jag i alla fall gå igen.

Varför går helgerna så fort?





Kommentarer
Postat av: Veronica Svärd

Ja, kvinnorna gör abort ändå, men riskerar livet. 200 kvinnor dör varje dag pga att det är förbjudet med abort i två tredjedelar av världen. I vissa av dessa länder uppgår hälften av sjukvårdsbudgeterna till kvinnor som överlever men får svåra komplikationer efter svåra aborter.

2008-11-02 @ 22:17:58
URL: http://veronicasvard.driftig.nu/
Postat av: Mona

Veronica

Just därför måste det vara tillåtet att göra abort.

Tillåtet att göra den under ordnade former.

2008-11-02 @ 22:23:57
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0