Så rätt....

Vaknade sent i morse, av att L-P kom och knuffade på mig.
David var på ingång för att det skulle köras saker från garaget till sopstationen,
inte en dag för tidigt kan tyckas.





Min chef gjorde något idag som verkligen gör att han växer i mina ögon.
Efter att ha varit på alla löpsedlar och på alla läppar pga sin lön så ställde han upp
på en intervju hos Lasse i TV4:s lördagsprogram. Han berättar hur det gick till när
han fick lönen, att han erbjöds samma som vår tidigare VD.
Klart att han tackade ja till det, det skulle nog vem som helst ha gjort.
Nu när det börjat storma och han får framstå som den girige så har han bestämt
sig för att avstå från lönen.
Helt otroligt!
Nu har han ju så att han klarar sig ändå, men det hedrar honom att han tar det
steget och visar vilken sorts människa han är.

Jag får nu känslan att han tyvärr inte kommer att bli så långvarig hos oss,
men det var ju trots allt en tillfällig lösning när vår förra VD fick sluta hastigt och olustigt.

Vårt första intryck av Lars G. var mycket gott, då han gick runt och hälsade på och
presenterade sig för alla på huvudkontoret. Så nära en VD har vi nog aldrig varit.

Vore jag något yngre och ogift så skulle jag ju nappa på den här "annonsen".




Kommentarer
Postat av: Steinberg

ehm, om ingen hade protesterat så hade den girige postVDn förmodligen behållt allt, med stor sannolikhet, så det gör honom bland de mest giriga personena inom det halvt statliga företagen numera.



Stort minus till VD:n som kommer ha pengar att köpa klappar åt hela den fattiga världen i jul.

2008-11-22 @ 12:20:38
Postat av: Kalla

Trevligt att han gick runt och hälsade på er.

2008-11-22 @ 12:29:44
Postat av: Leffe

Hej Mona.

Jag tycker att L-G:s besked var det enda rätta i det läget som var. Nu kan jag fortsätta att vara stolt medarbetare i företaget.



Hälsningar från en som suttit 5 meter bort i glashuset en gång i tiden.

2008-11-22 @ 12:35:37
Postat av: Mona

Steinberg-

Jag antar att dom flesta av oss tackar och tar mot det vi blir erbjudna i lön. Nu har han gjort det han tycker är det rätta, vi får vara glada för det och hoppas att styrelsen funderar mer på ersättning för nästa VD.



Kalla-

Jag tycker att det visar att han har en helt annan respekt för oss som medarbetare än vad tidigare ledning haft.



Leffe-

Han gjorde det rätta, men frågan är om han ska jobba utan lön. Det skulle ju ingen av oss andra göra, men lönen bör regleras.

Så glashuset är inte din arbetsplats längre?

2008-11-22 @ 18:23:08
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0