Söndag kl 14

Om jag var i Stockholm på söndag så skulle jag se till att vara på Sergels torg kl 14.
Då kommer det att vara en manifestation mot våld, för att hedra Ahmed "Romario" Ibrahim
som mördades lördagen den 18 oktober.
Vi måste kämpa mot det meningslösa våldet, oavsett om det drabbar någon från en bättre
bemedlad familj eller någon från Husby så är det lika illa.

Har jobbat lite med föreningen i kväll......
Ibland undrar jag varför jag fortsätter att jobba ideellt, utan någon som helst uppskattning
eller uppmuntran från andra än övriga i styrelsen.
Jag vet ju att jag gör det för tillfredsställelsen när allt faller på plats och det vi jobbat för
under ett helt år är något som hela byn kan ta del av.

Idag när vi fikade på jobbet satt jag och tittade på mina kollegor och tänkte på hur mycket
jag kommer att sakna dom när vi inte kommer att jobba tillsammans längre.
Jag tycker så otroligt mycket om dom, underbara människor som ger så mycket av sig själva.

På tal om jobbet, idag hade Radio Stockholm en omröstning om Stockholms fulaste
byggnad och i den omröstningen fanns vårt hus med.
Måste hålla med om att på den bilden såg huset inget vidare ut, men som tur var så
"vann" vi inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0