Kopplad till slang och dosa

Skönt att jag inte åkte tåg idag, men jag tror att jag hade klarat mig undan kaoset.

I stället var jag och träffade doktorn, och en sådan här undersökning har jag nog
aldrig varit med om tidigare. Doktorn lyssnade överallt och tittade i öron och hals,
hon tog blodtrycket och skickade mig sedan till provtagning bla för att kolla
sköldkörteln. Efter det så tog man ett EKG, det har jag aldrig varit med om tidigare.
Sedan fick jag på mig en apparat som ska mäta mitt blodtryck under ett dygn.
Jag har på mig en blodtrycksmanschett där det sitter en lång slang som är kopplad
till en liten dosa, den ska mäta mitt tryck två gånger i timmen dagtid och en gång i
timmen under natten.
Hur jag ska klara av att sova kopplad till den slangen och att manschetten pumpar
upp varje timme vet jag inte. Det kanske går......

Doktorn skulle höra av sig, ev i slutet av veckan, och tala om provsvaren.
Antagligen så är det väl inget fel på mig, men det är skönt att bli kollad.
(Ja ja Maria, jag vet. Inget fel som en sådan doktor hanterar)

Doktorn frågade om jag är trött.
Klart jag är trött, men det är väl alla människor den här tiden på året.
Jag kommer nog att må bättre snart igen nu när det löst sig med jobbet och jag
kan släppa det för den här gången.

Tänk om jag fick en sådan månadslön, då skulle jag inte behöva gå till jobbet
på drygt tre år.


Kommentarer
Postat av: Maya

Så länge du vet.

2008-11-19 @ 09:29:11
URL: http://www.metrobloggen.se/mayamzungo
Postat av: Ida

900 000 är för mycket om man ser till hans arbetsuppgifter. 60 000 vore mera anpassat...

2008-11-19 @ 13:31:48
URL: http://innebandynorden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0