Ingen behövde deppa

Har precis kommit hem från Fyrishov där jag tittat på derbyt mellan Sirius och Årsta.
Ingen behövde gå hem och vara ledsen, matchen slutade 4-4.
Vi hade sällskap av min kollega Maria och hennes son David som går i tvåan och
kanske borde ha sovit en stund redan när matchen slutade.
Maria har spelat i Årsta så det var ju ingen tvekan om vilket av lagen dom skulle
hålla på, själv kände jag ju att det spelade kanske inte så stor roll vilka som skulle
vinna eftersom jag har lite favoriter i båda lagen.
Men jag måste erkänna att i slutet på matchen så var det i alla fall Årsta jag hoppades
skulle få in den där avgörande bollen.
Matchen var riktigt seg ett tag, men kom igen i sista perioden. Jag tror att killarna var
lite nervösa för att göra bort sig inför nästan 1000 personer på läktaren, men flera av
spelarna har ju spelat för större publik än så tidigare.



I morgon behöver jag inte smyga upp långt innan tuppen vaknar eftersom jag kommer
att sitta vid köksbordet och jobba. Jag har ett läkarbesök i Uppsala och då går ju halva
dagen innan jag kommer till jobbet, det känns som bortslösad tid att komma till jobbet
en stund efter lunchen och bara vara på plats några timmar.
Bättre då att åka hem till köksbordet och få lite gjort.

L-P fyller år i morgon, men vi firar det på lördag i stället.
Då blir det smörgåstårta, fika och kanske något gott att dricka för dom som dyker upp vid
15-tiden. Vi var förbi hos farmor och hämtade lite nybakade bullar och kakor på hemvägen.
Så på lördag ska det bara bakas en tårtbotten så vi får lägga ihop en god tårta till fikat också.

Läser att det inte är bra att snooza, det som är så skönt.
Jag gör det ju inte så ofta, men det är så otroligt skönt att trycka av larmet och somna om
en stund igen. Och sedan kanske en gång igen...........

The Global Handwashing Day, undrar hur många som uppmärksammade den.
Ganska äckligt att läsa om den engelska undersökningen som visade att var fjärde man
tog prov på hade bakterier från avföring på händerna.




Har känt mig konstig idag, var alldeles yr i huvudet ett tag på jobbet.
Kände så någon dag tidigare också, vet inte vad det beror på.
Lite läskigt att sitta på stolen och känna att det snurrar till i huvudet, konstig känsla.
Men jag antar att det har att göra med att jag inte mår så där jättebra just nu.



Kommentarer
Postat av: Maria

Gissa om sonen somnade snabbt!!! Och han som alltid studsar upp ur sängen var rätt seg imorse. Men han hade ialla fall jättekul enl honom själv!

Hoppas det går bra hos din "veterinär" idag. KRAM!

2008-10-16 @ 09:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0