Ingen typisk pendlare

Jag har precis insett att jag inte är någon typisk pendlare.
En typisk pendlare är tydligen en högutbildad ung man och jag är ju inget av det.
Varken ung, man eller högutbildad.
Enligt John Östh som forskar om pendling på Kulturgeografiska institutionen vid
Uppsala Universitet så känner sig dom flesta bekväma med en restid på en
halvtimme enkel väg, medan trekvart känns för långt.
En genomsnittlig person reser under en dag 40 km, vilket tar 70 minuter.
En genomsnittliga arbetsresan är 16 km lång.

Det känns ju som jag ligger en bra bit över genomsnittet med nästan fyra timmar
per dag på resande fot.
Men det har ju fungerat tack vare att jag har trivts så bra med mina underbara
arbetskamrater och mitt jobb, hade jag inte mått bra och trivts på min arbetsplats så
hade det ju inte gått.
Fyra timmar per dag eller en halv arbetsvecka är ju egentligen inget någon önskar
sig i restid, men det blir ju en vana.
Den jobbiga biten är ju hemresan, att veta att det tar två timmar innan jag är hemma.
Förutsatt att allt fungerar, strular tågen så blir det ju en stund till.
Och strular gör dom ju när man har bråttom hem med en tid att passa, annars så
går det ju för det mesta som på räls.

    

Kommentarer
Postat av: Fredo

Ledig vecka, så inget fredagsslipsande..

Ny outfit på fredag! :-D

2008-10-05 @ 14:57:29
URL: http://fredagsstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0