Snabba helger

Varför går tiden i helgerna dubbelt så snabbt som tiden under veckorna?
Jag hinner ju inte mer än vakna så är dagen över, och då ska ni veta att jag av någon
underlig anledning tydligen inte klarar av att sova halva dagarna längre.
Det stör mig att jag inte kan det, men det är väl bara att acceptera.

Fick på mig kläder fram mot 13-tiden och då åkte vi ner på stan en sväng igen.
Har precis upptäckt att vi har ju Designtorget i Uppsala också, kul.
Eftersom jag inte jobbar i Uppsala så är jag ju så sällan nere på stan, det känns som
att hur mycket som helst har hänt mellan varje gång jag kommer dit.
Butiker är borta och nya växer upp, helt knasigt.
Något som förvånar mig är hur många hårfrisörer vi verkar behöva här i stan.
Det finns ju hur många som helst inne i stan nu, kan alla dom gå runt?

Vi åkte upp en sväng till sjukhuset och besökte mamma som ska opereras i morgon.
Hon verkade lite nervös, men det är ju inte så konstigt. Jag skulle vara skitnervös om
dom skulle in och fibbla med mitt hjärta.
Efter att ha skjutsat hem pappa åkte L-P och jag en runda till ÖB och Coop,
vi kände väl att vi behövde göra av med lite pengar igen.
Varför blir man lika förvånad varje gång när man ser hur mycket dom där småsakerna
man lagt ner i vagnen kostar? Slutsumman är ju alltid mycket högre än vad man tycker
att den borde vara, vi har ju bara plockat åt oss lite billiga saker eller?

I morgon är bär det av till Fyrishov igen, match mot Warberg.
Jag hoppas att killarna har kvar vinnarkänslan från förra matchen och att dom vill visa
sin hemmapublik att dom spelar den innebandy som vi vet att dom kan spela.
Det blir väl tyvärr glest på läktarna eftersom matchen visas på TV, det kommer antagligen
vara dom som väljer att kolla från soffan i stället för att vara på plats och visa sitt stöd.



Bilden tagen av Timo och lånad från Storvreta IBKs hemsida

Annars så blir det ju en kort jobbvecka, fredagen är ju halvdag.
Då ska jag iväg och kolla blodtrycket, vi får väl se om det lugnat ner sig.
Det känns som att det har varit lägre nu i helgen när jag varit hemma, men det går väl
antagligen upp igen när jag är på jobbet.
Det är väl kanske inte så konstigt att det är högt, kroppen reagerar ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0