Strukturerad, stresstålig ...

Strukturerad, stresstålig och självgående - men samtidigt nöjd och glad.
Så ska en anställd vara 2008, visar en ny undersökning.
Nog tycker jag väl att jag har varit det, fram till nu i alla fall.
I morgon ska jag tillbaka till tystnaden igen, tur att jag har mina underbara kollegor.

Har funderat på det här med TV4 och Katrin Zytomierska.
Naturligtvis visste TV4 vad dom gjorde när dom anställde henne för att vara programledare,
dom ville ha någon som är en motvikt till Jihde. Någon som skulle vara lite charmigt "naturlig".
Vad man inte tänkte på var nog att hon inte har några spärrar, hon bryr sig inte om att hon
sårar någon. Jag känner ju henne bara genom att då och då läst hennes blogg, men ingen
kan väl påstå att empati och medkänsla är något hon förmedlar.
Kanske inte rätt person att intervjua någon som precis blivit utröstad inför TV-kameror, 
någon som precis fått höra att den inte håller måttet.
Nu har hon tydligen bett Marcus Birro om ursäkt, vad skulle hon annars göra?
TV4 fick vad dom betalade för, undrar om är nöjda med det?

Nu finns det tydligen möjlighet att komma hem till Uppsala lite senare under helgerna igen.
"Nattabussen" verkar kunna vara ett alternativ, men resan ska tydligen förbokas så särskilt
spontan kan man inte vara.

Kålpudding!
Vad säger ni om det? Så gott det ska bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0