Releasespelning på Katalin

Linda Malmström & the Red Valley band släpper sin nya skiva "Shine On" och firar det med
releasespelningar under fredag och lördag.
Vi som var på Katalin igår fick höra många bra låtar, men jag måste hålla med UNT:s
recensent om ljudet. Alltså ljudet ute bland publiken.
Jag kan inte förstå varför du betalar entré, och allra helst inte till en releasespelning, och
sedan sitter och pratar högt under hela spelningen. Det är respektlöst mot oss andra som är
där för att lyssna och otroligt respektlöst mot musikerna.
Jag köpte skivan, så jag får ta och njuta av Linda och bandet i lugn och ro.

Här är en äldre inspelning med Linda:


Linda Malmström - Butterflies

L-P och jag har precis vräkt i oss ca två kilo kräftor och jag mår nästan illa.
Snart börjar fotbollen och sedan sover jag väl i soffan skulle jag tro, en riktigt spännande
lördagkväll som ni hör.

Tidigare idag var vi hemma hos mina föräldrar och fikade, fullt hus blev det.
Mia hade båda tjejerna med sig plus Rebeckas pojkvän, Marc hade sin dotter Linn med.
Vi hade inga barn med men King kom in till dårhuset.
Det är verkligen ett dårhus när vi alla träffas, men det är härligt.
Alla pratar i munnen på varandra och det är mycket skratt, precis vad jag behöver nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0