Grattis Balrog och AIK!

Så är det över, Balrog och AIK är nya svenska mästare i innebandy.

Det var ju ingen vidare dag i Globen för dom lagen som var mina favoriter.
Först fick vi ju se Falun bli besegrade av Falun och sedan var det Warbergs (o)tur att få
se AIK jubla. I officiella statistiken sa att det var drygt 10.000 personer i Globen under
damfinalen, men inte var det då så många som satt och såg matchen.
När publiksiffran för herrfinalen dök upp så var det 4.000 fler som letat sig till Globen.
Det var lite tråkigt att se att Stokholmslagen inte lyckats fylla sina läktare, både Falun
och Warberg däremot hade starkt stöd av sjungande supporters.



Warbergs supporters gör ju mycket av festen i Globen, det är så underbart att se dom
hoppa och sjunga under hela matchen. Deras hejaklacksledare måste vara utslagen
efter matchen, så som han jobbar hela tiden. Härligt att se och höra klacken fortsätta
sjunga och stötta sitt lag även när det ligger under.
AIK fick fart på sin klack också, när dom ledde med 4-2 i slutet av matchen kom man
igång på den sidan av arenan också.

Jihde fick sätta punkt på sin karriär genom att sätta sista bollen i tom kasse.
Innebandyn förlorar nu sitt ansikte utåt, vem kommer att axla den rollen?

Mellan matcherna var vi, precis som förra året, till restaurangen för att få något i magen.
Och precis som förra året så blev jag besviken på servicen.
Det känns inte OK när folk som kommer efter mig får beställa före mig och sedan har
hunnit äta klart innan jag ens fått in det jag beställt. Förra året lyckades man med
konststycket att tappa bort vår beställning och i år fick vi sitta där och vänta. När jag
frågar en ur personalen om han kan kolla om vår mat är på väg får jag ett snäsigt svar
att har man bråttom ska man inte gå till den restaurangen eftersom det inte är McD.
Vi ber att få in notan redan innan vi fått det vi beställt eftersom vi inte vill sitta och
vänta ännu längre när vi ätit. När jag tittar på notan ser jag att dom har satt upp en stor
räkmacka på mig, trots att jag beställt en liten. Den snäsige mannen kommer precis
då med vår mat och har med sig en stor räkmacka. Han tittar på vår nota och går iväg
med den, när han kommer tillbaka får han det att låta som att han gjort mig en jättetjänst
när han dragit av 50:- på notan så att den stämde med min beställning och så säger han
att dom bjuder på den delen jag inte hade beställt.
Inte mer än rätt, det var ju trots allt dom som gjort fel och inte jag.

En snabb bilfärd hem och så lite TV-tittande, är ordentligt trött nu efter en kväll på lokal
igår och så innebandy hela dagen idag.
Jag hoppas att nästa år när jag sitter i Globen, är det för att heja fram "mina" pojkar.

Kommentarer
Postat av: Åke von Trapp

Hej Mona!



Jag blir så glad när jag läser dina guldkorn till blogginlägg. Varje morgon när kaffet kokar så loggar jag in och får min dos av Mona - då kan dagen börja på riktigt!



Kämpa på!



/Åke

2009-04-19 @ 18:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0