Lurad

Visst blev jag lurad när jag läste UNT i morse.
Jag tyckte ju att det lät som en riktigt bra idé, att nästa års stora bröllop av
utrymmesskäl skulle hållas i Uppsala Domkyrka.
Varför inte?

Jag gillade skämtet om att SL skulle införa förbud mot att stå på vänster sida
i tunnelbanans rulltrappor. DN hade nyheten att SL börjar med VIP-kort, förtur
vid busshållplatser och reserverade vagnar på tunnelbana och pendeltåg.
Detta för 1.000:-/månad, bara 310:- mer än ett vanligt månadskort.

Idag flyttade jag över till glashuset igen.
Jag fick frågan om jag hade mycket saker att bära över och eftersom jag har
en tendens att samla mycket saker runt mig så var mitt svar att det är i alla fall
mer än vad jag klarar av att bära.
Fick veta att några kollegor skulle komma över och äta lunch och agera bärhjälp.
Men inte kunde jag ju tro att dom skulle komma 10 stycken!
Jättegulligt av dom att hjälpa till, det gjorde ju att jag kände mig välkomnad.
Det kändes bra att höra alla vänliga ord från kollegorna på Support, det verkar
som att dom lyckats vänja sig vid mig under den här tiden och att dom faktiskt
kommer att sakna mig lite.
Men innan dom vet ordet av så är jag nog tillbaka hos dom igen.

Fick besked från sjukhuset med operationsdatum, tänk att det hjälper att ringa
och vara lite besvärlig.
Underliga rutiner i alla fall på sjukhuset, jag ska skrivas in en torsdag och bli
operarad onsdagen efter.
Där rök resan vi hade tänkt göra, men det är inget att göra åt.

Möte om Storvretadagarnas framtid i morgon, det ser mörkt ut tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0