Obehaglig film

Precis när jag hade gjort beställningen av biobiljetterna så kikade solen fram genom
molnen, precis som om den bara väntade på det. Nu blev det ju inte så varmt och
skönt som det varit tidigare i helgen, så det var helt OK att gå in i biosalongen ändå.
"Män som hatar kvinnor", en stark film med obehagliga scener.
Även om man saknar lite ur böckerna så funkar det att ha läst dom innan, då förstår
man mer vad som ligger bakom olika skeenden i filmen.
Men jag måste säga att det var jobbigt att se Sunes pappa göra dumma saker.

Efter filmen blev det en snabbis in på nya IKEA, en snabbtur genom byggnaden
eftersom dom strax skulle stänga. Med oss ut fick vi i alla fall ett par nya lampor ska
så småningom ska sättas upp i hallen.
Jag vet att det kan verka förhastat att köpa nya lampor dit, vi har ju bara haft dom
gamla sedan -83 men ibland bara måste man få shoppa loss lite. Eller hur?

Väl hemma skulle det ätas glödstekt sill, en gammal påsktradition som L-P inte klarar
sig utan. Så grillen tändes för första gången i år och sillen tillagades på altanen.
Jag kan ju inte påstå att jag längtar efter det, att sitta 30 minuter och pilla med en
massa små jämrans ben för att få ihop en liten hög med ätbart på tallriken.

I morgon ska jag träffa en gammal kollega efter jobbet, det ska bli kul.
Har inte sett honom på snart ett år skulle jag tro, men nu ska det bli av.

Edde, jag hade nog klurat ut att det var du som ville åka till Globen ändå.
Vi kan gärna åka ihop, men vi åker dit och ser damfinalen också.

Det här vet ju alla mammor, lite smek och pussar tar bort det onda.

Nu ska jag läsa lite i "Skynda att älska", sedan är det dags att sova så jag orkar ta
mig ur sängen i morgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0