Årets debut uppskjuten på obestämd tid

Idag lyckades jag med att köpa lite kläder i alla fall.
När jag är ute efter att handla så brukar jag ju inte hitta något utan åka hem
tomhänt igen. Men idag fick jag med mig några toppar, en kjol och en jacka.
Det blev en röd jacka så att alla gamla farbröder ska se mig när jag går till
och från jobbet, så att jag slipper nära döden upplevelser.

Jag är så sällan inne på stan att jag vet knappt vart jag ska gå när jag väl
är där, numera byter jag ju för det mesta inte ens färdmedel där.
Men idag var det mysigt att strosa runt i solskenet och titta på alla människor.
Var otroligt sugen på en mjukglass men när jag såg köerna så kände jag
att det fick vara. Årets debut får vänta lite.......



I morgon måste vi väl sopa lite ute och så vill jag nog gärna få fram något
sittbart ute på altanen. Eftermiddagskaffe i solen ser jag fram mot.
Tror jag får ta en spade och ge mig på den stora snöhögen vi har framför
huset också. Plogbilen kör upp all snö från vändplanen i en stor hög framför
vårt hus, där ligger den i skuggen och smälter inte förrän till midsommar om
vi inte hjälper den på traven.

Tycker ni inte att Runar verkar vara något otroligt barnslig?
Herregud människa, gör rätt för dig och bete dig som folk!

Sådant här gör mig riktigt förbannad!
Varför köpa sprit till sina barn?
Det är ju att göra det legitimt för barnen att dricka.
Mina barn skulle nog aldrig ens ha tänkt tanken på att fråga om jag kunde
köpa ut åt dom, dom visste att jag aldrig skulle ha gjort det.

Kommentarer
Postat av: irmelinat

jag har löst det så att jag aldrig dricker/köper, men det är inget offer alls. Är så taskigt tränad på alkohol att jag bara blir yr av sånt.

2009-04-05 @ 08:51:58
URL: http://irmelina-t.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja det är riktigt skönt att få blåsa ur hjärnan lite tårar ibland utan egentligen en anledning haha.



Hoppas du får en mysig söndag=)

2009-04-05 @ 10:56:00
URL: http://sweetkay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0