Äckliga flygmyror

Vinbären bryr sig inte riktigt om att jag inte är frisk, dom behöver plockas
av ändå. L-P tog en bunke och började plocka av en av våra fyra buskar
med svarta bär, dom röda buskarna gjorde vi ju innan vi åkte till Skåne.
Efter en stund så kände jag att jag kanske skulle dra ett strå till stacken
jag också och hjälpa till.
Medans golen gassade på oss plockade vi för fulla muggar.
Det luktar så gott när man plockar svarta vinbär.
En och annan myra kom klättrande på fingrarna när vi plockade men
det kunde vi ju stå ut med. En buske var avplockad och vi sa att vi kan
ju ta den där innersta som inte har så många bär på sig också, så har vi
bara två buskar kvar sedan.
Vi började men gav upp direkt, busken var full med myror som tyckte att
det var mycket roligare att klättra över på oss än att vara kvar i busken.

Jag var helt slut efter plockandet och bestämde mig för att bästa platsen
att vila mig på var i hängmattan. Jag är så otroligt glad i min hängmatta,
förstår inte varför jag inte köpt en sådan tidigare. Tack mina snälla barn
som såg till att jag kan få ligga där och vila mig.

På väg mot hängmattan ser jag dom!



Det kryllar av flygmyror som är på väg upp ur sina hålor under marken.
Jag kastar mig över burken med gift och sprider ut det över allt jag ser,
man ser hur hela marken rör sig av alla dessa äckliga små kryp.
Vart än jag tittar så ser jag hur det rör sig, det är nästan ett uppslag för
en riktig skräckfilm.

Behöver jag säga att jag aldrig lade mig i hängmattan utan gick in igen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0