ONOFF, slutet på historien?

Kommer ni ihåg det här?

Vi fick ju till slut en ny dator, sju veckor efter det att vi gjorde köpet.
Innan vi stack iväg på semester skickade vi ett mail och frågade om
vilken kompensation vi skulle få för att vi varit utan dator så länge.
Naturligtvis hade vi skickat det från en mail som vi inte hade tillgång
till när vi var borta, så det var spännande att logga in för att se vilket
besked vi hade fått när vi kom hem.
Det enda vi hade fått var ett mail där man talade om att man haft fel
på sin mailhantering och inte hade kunnat läsa vårt mail, hade vi
fortfarande problem fick vi lov att höra av oss igen.
Vi skickar samma mail igen med frågan om kompensation och kors
i taket, nu fick vi svar.
Idag fick vi ett rekommenderat brev med ett presentkort på ONOFF,
500:- var det värt. Tack för det!

Hade vi fått kompensationen om vi inte varit påstridiga?
Antagligen inte, men enligt en kommentar jag fick tidigare från en
kille som jobbar på ONOFF så brukar man ju erbjuda presentkort
som kompensation när det strular.
Det här var kanske bara ett olycksfall i arbetet?
Nu hoppas jag att allt är över för den här gången.



Datorn fungerade i alla fall alldeles utmärkt när vi var bortresta, vi är
nöjda med den förutom att den är ganska seg. Den hänger inte med
när man skriver utan ibland får man stanna till och låta den "skriva ifatt".

Lika bra tycker jag inte att det mobila bredbandet fungerade, Telia ska ju
enligt reklamen vara så otroligt bra men för oss strulade det ganska mycket.
Vi tappade kontakten ganska ofta och blev nedkopplade, det var otroligt
irriterande att inte veta om det jag skrev skulle hinna bli publicerat innan
det kopplades ned igen.

Nu måste jag ju handla på ONOFF igen, trots att jag sagt att det var sista
gången. Tror det får bli en väska att stoppa datorn i, vi har ju inte skaffat
någon sådan ännu.

Vad har vi lärt oss av det här då?
Att man får skylla sig själv om man handlar på nätet?
Att man måste ligga på som en iller för att få rätt?
Att nu kan vi skita i det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0