Besvärlig nattgäst

Nu ligger han där och sover.
Nu ligger han minsann där och sover som ett hån mot mig antar jag.

 

Kl 4.28 tyckte Elliott att det var lämpligt att väcka mig.
När han vaknar brukar det vara lämpligt att gå ut så fort som möjligt för
att undvika att det händer en olycka inne.
Jag släpar mig alltså ut sängen, drar på morgonrock och jacka och öppnar
dörren. Tror ni att hunden kommer?
Inte då, att gå ut när det är -16 är inget Elliott gillar.
Till slut fick jag med milt våld fösa ut honom så att han kunde göra det han
skulle och till min glädje så fick jag användning för påsen också.
Väl inne så var sova inget som lockade, i alla fall inte för jycken.
Han står vid min säng och gnäller och krafsar, vill väl antagligen komma
upp i sängen som han vet att han inte får.
Till slut går jag ut i vardagsrummet och lägger mig i soffan en stund, då
kommer han direkt och lägger sig på mig.
När jag ledsnar på att ligga där gick vi in i sovrummet och såg till att L-P
vaknade, så fick killarna lämna mig i fred för lite sömn.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hoppas att alla mina vakna nätter med valpar kommer att göra mig till en något mer härdad förstagångsmamma redan från början.

Dom är riktiga odjur ibland, gulldjuren.

2009-12-19 @ 14:07:04
URL: http://blogg.alltombarn.se/innandufanns
Postat av: Mona

Ja du Linda, snacka om déjà vu.

Det känns som back in the days när det enda som hördes i huset var en liten som påkallade uppmärksamhet och en gubbe som snarkade.

Du kommer att vara väl förberedd :o)

2009-12-19 @ 14:17:59
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0