Snöstorm och våldtäkt

Så fick till slut Comhem tummen ur så nu har vi internet igen.
Det är väl bara att hålla tummarna att det inte försvinner igen antar jag.
Jag har tänkt på massor med saker under dom här dagarna som jag ville
skriva om, men nu när jag sitter här så blir det alldeles blankt i huvudet?
Vad var det som var så viktigt att jag ville skriva om det?
Vi får väl se om det dyker upp, om inte idag så kanske någon annan dag.

*     *

Vintern är en underbar tid att pendla, det är lika spännande varje dag.
Ska vi komma fram och hur lång tar det i så fall?
I morse funkade det bra, men så kom då snöstormen och ställde till en
massa problem i Stockholm. Det är svårt för folk ute i landet att förstå
hur "lite" snö kan ställa till med så mycket problem, men i en stad där det
är så många människor som ska transporteras så blir det kaos när snön
bara vräker ner en hel dag.
Men det är ju inte klokt att pendeltåg osv ska ha svårt att fungera, vi
lever ju trots allt i ett land där det oftast blir vinter vid den här tiden.
Pendeltågsdörrar som inte kan stänga, "dom är så känsliga".
Borde man inte köpa in tåg som fungerar under förhållanden som råder
här i vårt land?
Det blev i alla fall ett litet äventyr att komma hem.
Jag fick först pulsa fram på oplogade gångvägar med snö upp till knäna,
sedan stå i drygt 30 minuter på första perrongen för att sedan få stå och
vänta på nästa också. Men det tog "bara" strax under tre timmar hem.
Det är helt underbart att pendla!

*     *

"Den allsvenska fotbollsspelare som misstänkts för våldtäkt på en 18-årig
kvinna friades i går – och tas emot med öppna armar av lagkamraterna."
Jag fick idag höra hur det hade gått till den kvällen, av en man som är
nära bekant med en av tjejerna som fanns med där i lägenheten när
övergreppet skedde.
Jag hoppas verkligen att åklagaren överklagar till hovrätten, den mannen
måste få ett straff och inse att han inte kan behandla kvinnor på det sätt
som han gör. Det är ju inte första gången han är i blåsväder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0