En dag i slöhetens tecken

Idag har jag inte lämnat huset, inte bra men skönt.
Fick i alla fall på mig kläder någon gång mitt på dagen, det var ett stort framsteg.
Så skönt att bara gå runt och skrota, utan att ha något jag måste göra.
Dammråttorna ligger väl kvar, eller hur?

               

Nåväl, jag har ju i alla fall tittat en hel del på skidor så lite har jag sportat.

*     *

Jag brännar av hur många värmeljus som helst varje dag, så det här vore ju
något för mig. Att återanvända aluminiumbehållarna är ju en lysande idé, men
var ska jag lämna dom?
Ska jag spara dom på hög hemma och vänta på att det kommer någon unge
som har insamling till klassen eller var gör jag av dom?

          

Den här veckan släpps grissprutan fri i Uppsala, nu ska vem som helst kunna gå
och bli vaccinerad. Undrar när jag ska hinna med det och vart jag ska gå?
Som pendlare är det ju svårt om det inte finns kvällstider att gå på.
Jag har ingen lust att ta ledigt för att stå och köa någonstan, utan jag vill ha min
bokade tid. Det gäller väl att hänga på landstingets hemsida för att se vart det
finns tillgång till vaccinet.

*     *

Gissar att den här lyckliga killen har händerna fulla ett tag nu.

*     *

Jag uppskattar dom kommentarer jag får här på bloggen, men ibland vet jag
inte om jag ska skratta eller gråta över det som skrivs.
Den här killen och jag kommer nog aldrig förstå den andras resonemang, det är
ju klart och tydligt. Men det han skriver skrämmer mig.



Kommentarer
Postat av: Linda

Till miljöstationen ska dom, värmeljushållarna :)

Mamma och pappa har nojja på att sortera, pappa åker iväg med en stor påse av allt som ska sorteras och där i tror jag nog att värmeljushållarna också ligger.

2009-12-07 @ 10:43:03
URL: http://blogg.alltombarn.se/innandufanns

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0