Min julgåva till en okänd

Jag törs inte tala om hur länge jag låg och drönade idag.
Det var i alla fall otroligt skönt att slippa jaga upp mitt i natten och sitta på
ett tåg, nu kunde jag ligga där i sängen i stället.
Till slut kom jag i alla fall ur sängen och då bestämde jag mig för att göra
julens goda gärning.

   

Det är som en sorts jultradition vi har, L-P och jag, att åka till Akademiska
och lämna blod i mellandagarna. Jag försöker att lämna blod minst två gånger
om året, en gång på vintern och en gång på sommaren. Som kvinna får man
ju lämna blod tre gånger per år, så jag borde kunna klämma in en gång till.
Men jag tycker att jag är otroligt duktig som gör detta i alla fall två gånger om
året, allra helst som jag väldigt harig när det gäller nålar och sånt.

Jag har tjatat om det här tidigare, jag vet, men jag tycker att alla i alla fall
ska ha testat att lämna blod någon gång. En del mår inte bra av det och andra
får av olika anledningar inte lämna blod, men alla vi andra har egentligen ingen
ursäkt till att inte göra det.
Vi vet aldrig när vi själva eller någon oss nära behöver blod, då är vi helt
beroende av att det finns andra människor som givit av sig själva.
Klicka här och se efter var och när du kan lämna din gåva.
Det här är min julgåva till någon okänd, någon som kommer att behöva mitt blod.

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0