Svin på jobbet

Nu närmar den sig, med stormsteg.
Undrar när vi ska köpa julklappar och allt annat som ska inhandlas?
Vi fick i alla fall iväg några julkort idag, fler går iväg under helgen.
Jodå, jag vet att sista dagen att posta julkorten var i veckan som gick,
men jag tror att mina kollegor gör allt vad dom kan för att mina sena
kort också ska komma fram. Om inte så får dom väl dyka upp till nyår.

Fick den här julhälsningen på jobbet idag. Vad ska man säga?

Det känns på jobbet att det närmar sig ledigheter, det blir på något sätt
en annan stämning. Inte för att vi har någon dålig stämning i vanliga fall,
men nu blir det väldigt uppsluppet och glatt.
Fast man inte kan tro att det är möjligt så skrattar vi ännu mer vid fikat
nu än i vanliga fall.

*     *

Idag fick vi möjlighet att vaccinera oss mot svininfluensan på jobbet,
det var några fler än jag som redan klarat av det men jag tror att dom
flesta kilade iväg för att bli besprutade.
Tror ni att det var en tillfällighet att arbetsgivaren valt att göra detta på
en fredag? Skulle inte tro det va.
Nu kommer ju ev biverkningar under helgen och alla är redo att jobba
igen på måndag, dvs dom som inte börjat gå baklänges eller nåt sånt.

*     *

Nog för att jag är internetberoende, men så här illa blir det aldrig.

*     *

Just ja, nu när vi vaccinerat oss mot svinet så kommer nästa elände.
Årets kräksjuka är tydligen extra aggressiv, det låter ju lovande.

*     *

På söndag är det äntligen dags!

*     *


Bonton



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0