Bortglömd

Hur kan man glömma bort mig tre gånger på samma dag?
Min fikakompis glömde mig på morgonen, vid lunchen och sedan vid eftermiddagsfikat.
Men som jag sa, jag är inte arg bara skitgrinig.

Mamma fyller år idag och det har ju orsakat huvudbry.
Vad ger man till en kvinna i den åldern? Man köper ju inte saker direkt.
Till slut kom jag på den lysande idén att köpa ett presentkort på en ansiktsbehandling,
det är ju något som är så skönt men som man sällan kostar på sig själv.
Sagt och gjort, jag hoppade av tåget i stan och knallade iväg och köpte sådant på
vägen till modern. Där fick vi som jag hade hoppats njuta av snortårta till kaffet.
Pyrets mamma och pappa kom också och uppvaktade mormor så jag fick möjlighet
att klappa lite på magen.

En gammal favorit



Susanne Alfvengren - När vi rör varann


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0