Uppståndelse

Idag var det stor uppståndelse vid Arken, man fick ovälkommet besök.
Polisbilar och helikopter, men det verkar som att bovarna kom undan.
Men dom har antagligen knappt något byte att glädja sig över, jag skulle tippa att
minst 80-85% betalar sin mat med företagskortet så kontanter fanns det nog inte
så mycket av.

Jag undrar vad som hände vid 12:30-tiden idag?
Helt plötsligt ramlade det in en massa besökare här som kom via Bloglovin,
jag har ingen aning om vad som triggat dom besöken.
Någon som har någon förklaring?

Uppsala Basket riskerar att åka ur basketligan om inte Fyrishov byter ut plastgolvet
i A-hallen mot ett trägolv. Basketklubben går ut och tycker att dom är otroligt motarbetade
när dom inte får gehör för sina krav, men problemet är ju att dom är inte dom enda som
spelar sina matcher där. Innebandyn vill inte ha trägolv och innebandyn är den största
idrotten i Fyrishov.
Uppsala Basket har tydligen svårt att betala sina hyreskostnader till Fyrishov, flera
gånger har det tydligen gått så långt som till inkassohot innan pengarna betalats in.
Det är tydligen ca 100 olika klubbar och föreningar som hyr i lokalerna och det är bara
basketen som man har svårt att få in hyran från.
Kan då basketen komma och ställa kvar på att det ska göras miljoninvesteringar som
inte några andra än dom själva är intresserade av?

Visst vore det väl härligt med en multiarena där alla kan samsas och få spela sina
matcher på det underlag som passar deras sport.
Men det är väl bara en dröm antar jag.........

Nu pratar man tydligen om ett mobilt trägolv.
Det låter lite instabilt tycker jag men det kanske funkar.
För 30 år sedan regerade KFUM i Fyrishov, då var det fart och fest vid varje match.
Där satt jag med mitt årskort och hejade så att taket lyfte.


Kommentarer
Postat av: Lejonknoppen

En gång i tiden när Fyrishov var en lada och Basketlaget hette KFUM Uppsala så var det ju "deras" hemmaarena och typ ingen annan spelade där. SÅ man tror väl att man har ngn slags "ensamrätt" på det hela. Att det sen har gått 20 år det verkar inte spela så stor roll.

Såg sista perioden av SIBK mot Warberg, det verkar som "dina" killar har lyft sig rejält. KUL!!

2009-02-04 @ 07:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0