Vårdgaranti?

Varför heter det vårdgaranti när det inte är någon garanti för vård?

Idag var jag på ett läkarbesök som jag fick åberopa vårdgarantin för att det skulle
hända något. Nu börjar det om igen, nu satte doktorn upp mig på operationslista
men hon sa samtidigt att dom inte klarar tiden inom vårdgarantin.
Vårdgarantin säger att inom tre månader ska man få behandling, men enligt
doktorn var väntetiden antagligen mellan sex månader och ett år.

Hör jag inget inom tre månader så tänker jag ringa ett samtal igen och sätta lite
fart på det hela. Då är sjukhuset tvingade att se till att jag får vård på annat håll
om dom själva inte klarar av det.

Det är väl ungefär allt som hänt för mig idag, har suttit vid köksbordet och jobbet
och bara varit in till stan för läkarbesöket.

Maria och Yasin kom inte med flyget hem från Tanzania igår, så nu hoppas vi på
att dom kommer med i morgon i stället. Kommer dom inte med det så får dom ta
alternativa resvägar hem för att kunna börja jobba nästa vecka.
Spännande att höra vad hon säger när hon kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0