Varför skydda en mördare?

Idag friades dom tre killar som varit åtalade för mord och medhjälp till mord på
Ahmed "Romario" Ibrahim Ali i Husby i oktober.
Ingen blir alltså dömd för att ha tagit livet av Romario.

Om en vän till mig blivit mördad så skulle jag tala om allt jag vet som skulle kunna
sätta fast den som ansett att den har rätten att avsluta ett annat liv.
Om jag dessutom varit med vid tillfället så skulle det väl finnas en hel del att berätta.
Men i Husby går man samman och anser att det är dom skyldiga som själva ska
stå upp och erkänna, ingen ska "gola" på dom.
Det kommer ju inte att ske, så för Romarios skull, berätta vad som hände där i
den mörka natten.
Alla ni som var med på manifestationen på Sergels torg, vet något så berätta.





- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det blev lite färska räkor idag igen, trevlig fredagstradition eller hur?


Nu har jag ju svårt att välja, "Så ska det låta" mot "Let's dance".

Det lär zappas en hel del!!


Emma har bokat Londonresa till påskveckan, med Ryanair.
Så det vill till att hon kissar ordentligt innan hon åker.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0