En olycklig människa

Ibland går inte allt som man tänkt sig och idag var det tyvärr en sådan dag.
Jag hade ju tänkt mig att just nu skulle jag sitta i Fyrishov och titta på en spännande
innebandymatch mellan Årsta  och Sirius, men en olycklig människa satte stopp för 
dom planerna.
När mitt pendeltåg bromsade in i Rotebro så meddelade man i högtalarna att det
var avstigning för samtliga passagerare, en olycka hade inträffat så ersättningsbussar
skulle ta oss vidare mot Upplands Väsby och Märsta.
Jag lyckades ta mig på den första knökfulla bussen som körde fram efter det jag kom
ut och väl i Upplands Väsby rusade jag in på stationen bara för att upptäcka att tåget mot
Uppsala var inställt.
Ut igen och upp på en buss mot Arlanda, väl där var det tjurrusning av alla ner på
perrongen mot Upptåget. Vi hade sån tur att tåget som precis började rulla när vi
kom ner stannade och plockade upp oss för färd norrut.
Arlanda Express hade kört på en människa vid Upplands Väsby så det var totalstopp
i tågtrafiken i två timmar.

När någon blir påkörd av tåget så är det ju för det mesta en medveten handling av någon
olycklig människa som ser det som lösningen på alla sina problem.
Tyvärr så skapar det ju en massa problem för en mängd andra människor men det är
ju naturligtvis inget man funderar på när man är i den situationen.
Jag tänker på föraren som kör på personen, det måste vara fruktansvärt.
Sedan ställer ju två timmars stopp mitt i rusningstrafiken till det för en hel del människor.

Det här gjorde ju att när jag kom hem vrålhungrig så blev det för sent för att åka in till stan,
synd för jag tror att det blir en spännande match.

Men nu får jag trösta mig med att jag får se Morgan Alling dansa i Let's Dance


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Ja, så kan man ju också se på det... hade en skolkompis (17 år) som blev påkörd av tåget av olyckshändelse.



Familjen hade många gånger klagat på övergången över spåren då de inte hörde tåget komma bakom berget, de ville att tåget skulle tuta/ringa när det var en bit ifrån berget för att de skulle höra det.



Men han hann inte komma över spåren innan tåget kom. Och det tåget var också fullt av folk. Däribland grannar, lärare och klasskompisar till killen.



För visst blir alla berörda av en sådan tragedi. Oavsett om det var medvetet eller ej.

2009-01-17 @ 00:36:55
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0