Henke Larsson, matchens lirare?

Så var den då här, dagen då Henke Larsson kom på besök i Fyrishov.
Jag gissar att kassören gnuggade händerna idag när vi var 2.127 personer som 
bänkat oss i hallen, med tanke på att vi bara var 921 på senaste matchen så går
man väl gissa att många kom för Henkes skull.
Vi får tacka Henke för att han fortsätter att spela innebandy och ser till att vi får lite
plats i media, det brukar vi ju inte vara bortskämda med.
Det verkar som att dagens matchsponsor också tyckte att Henke skulle tacka
eftersom man tog ut honom till matchens lirare i Helsingborg.
Mika Kohonen blev uttagen i Storvreta och det finns inga tveksamheter om att
han förtjänade den utmärkelsen, men Henke matchens lirare?
Ja ja, han blev väl det som tack för att han drog publiken.

Matchen då?
Den bjöd ju på lite av allt kan man säga, några saker jag kommer att minnas är
Mattias härliga solomål där han går själv hela vägen och lyckas peta in bollen och
så klart Nedes zorrostraff.
Jag hoppas att Henrik Söderlund har rätt i sin krönika i UNT, att det här var
vändningen vad gäller publikintresset. Det är ju så otroligt kul att sitta i ett fullsatt
Fyrishov och heja fram våra killar.


I morgon väntar säljupptakt i Älvsjö.
Hela Meddelande Försäljning kommer att vara på plats, gissar att det blir en dag
fylld med både sådant som är av intresse och sådant som känns mer ointressant.
Många av oss kommer antagligen att sitta där och hoppas att dagen går hyfsat
fort så att vi får gå in på väsentligheterna, kvällens middag och så hoppas vi väl
på att det ska bli ett ordentligt party.
Jag kommer som tur är att sova kvar, det är ju lagom lustigt att försöka ta sig hem
från Älvsjö mitt i natten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0