Lång väntan på...... silver

Jag var uppe i natt och kollade hockey, det blev ju inte riktigt den guldfest som
jag hade hoppats att få se.
Svenskarna klarade inte riktigt av att göra det dom skulle, men det kan inte vara
lätt att spela med en fullsatt arena, det kanadensiska laget och domarna mot sig.
Kanada var det bättre laget så det känns lite löjligt att domarna inte vågade göra
sitt jobb utan lät kanadensarna spela med en annan regelbok.
Kanadensarna hade klarat att vinna matchen även utan domarnas hjälp.
Svenskarna kommer i efterhand säkert att vara nöjda med sitt silver, det bästa laget
ska ju vinna och svenskarna var inte bäst i natt.
Publiken var ju mer än lovligt enögd, väldigt osportsligt uppförande men varför inte?
Det avspeglar väl det som händer på isen.

Mina barn har alla varit aktiva inom en massa olika sporter.
Vi har spelat fotboll, basket, bandy, testat judo osv men innebandyn är den sport
där jag har varit mest aktiv, då som funktionär.
I natt när jag tittade på hockeyn så insåg jag att det är otrolig tur att ingen av
barnen har spelat ishockey, där skulle jag inte kunna vara med och jobba.
Jag skulle aldrig kunna lära mig att stå och tugga tuggummi med öppen mun,
vilket verkar vara ett krav på alla som finns vid sidan av rinken.
Oavsett om man är tränare eller funktionär.

Idag blir det innebandy, Storvreta möter Umeå i Ligacupen.
Gratis entré så jag hoppas att det blir mycket folk i Fyrishov, mycket folk som kan
hjälpa våra killar vinna matchen. Killarna behöver vårt stöd nu när det går tungt,
det är då som vi supporters måste stödja vårt lag.



Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

Vad hjälper det att gnälla? Jag är alldeles förbannat trött på att Sverige alltid och utan undantag förlorar mot Kanada i VM-finaler, för att sen glädjas över beröm från våra egna idiotsportjournalister: "egentligen var ni bäst, grabbar", som om det var det turneringen gällde. Vilken ynkedom. Fatta nån gång att grishockey måste besvaras med grishockey och inte med gnäll. Svenska spelare är nog så stygga mot varann, men mot kanadicker törs de minsann inte. Vad är det för fega kräk som inte ens kan skydda sin målvakt, jag bara frågar!? Tre Kronor = Satans FLICKGÄNG! De får tammefan sluta lipa och lära sig slåss i stället.

Men det är klafrt, med en inhemsk politikerstyrd hockeykompetens som prioriterar HBT-kompetens framför guld blir det ju tyvärr såhär.



- Peter Ingestad, Solna

2009-01-06 @ 22:27:12
URL: http://kraxpelax.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0