Till Pyret

Lilla Pyret!
Nu har jag fått "se" dig, nu känns det verkligt.
Mitt första barnbarn, helt otroligt.



Jag hade ju trott att det skulle dröja några år till vi skulle ses för första gången,
men nu är du redan på väg till oss.
Just nu känns det som att det är en evighet tills vi har dig här, men jag vet ju att
tiden går fort och att vi snart får se dig på riktigt.

Vet du Pyret, jag har haft en sång i huvudet ett tag.
En sång som jag äntligen hittade texten till, en sång som Barbro Svensson
har sjungit.

Välkommen till världen!
Vem du än är
så välkommen till livet!
Jag ska va´med när du tar första klivet
Många långa vägar ska du gå
många hårda törnar
ska du få

men ändå

Vem du än är så välkommen till världen!
Jag ska va´med vart du än ställer färden
På dig väntar många stora äventyr
när din första morgon gryr!


Kommentarer
Postat av: Undrande

Du måste ju berätta vem som ska bli förälder! Är det David Eller? Jag är jättenyfiken.

2009-01-24 @ 22:55:10
Postat av: Mona

Undrande

Vem är du som är jättenyfiken?

Nu blir ju jag nyfiken :o)

2009-01-25 @ 09:51:53
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: edde

Grattis Farmor eller Mormor :-)

2009-01-25 @ 15:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0