Vad menar karln?

Jag tittade inte på Grammisgalan igår men det var tydligen Kleerups stora kväll,
hans stora kväll som den stygga polisen saboterade.
Den stygga polisen bad stackars Kleerup att han skulle lämna ett urinprov så
dom kunde se om han var narkotikapåverkad.
Så här säger han i Aftonbladet:
" De är ju så jäkla anala. Ingen kan softa.
Vad tror du att musikbranschen är uppbyggd av? Palsternackor?

Musikvärlden för Sverige framåt.
Varför ska de sabba det och trakassera oss under våra galor?"

Vad menar karln?
Är du musiker så är det helt OK att använda narkotika?
Utan narkotika kan inte musik skapas eller framföras?
Utan narkotika kan musiker inte träffas på firmafest?
Utan narkotika stannar Sverige?

Han jämför med Idrottsgalan och menar att där var det minsann inga som
fick lämna urinprov. Jag har ju ingen aning om hur det var med den saken,
men idrottare blir ju dopingtestade i samband med tävlingar och även
under träning med flygande kontroller mm.

Jag tror att om man beter som som att man är narkotikapåverkad så får man
stå ut med att man blir kontrollerad. Rör du dig i kretsar där du anser att det är
naturligt att ta droger får du vara beredd på att bli testad.
Gör du något som är olagligt så får du stå ut med att polisen kan bli intresserad
av vad du håller på med.

Kleerup kanske ska ta och växa upp och inse att den som leken ger får leken tåla.


Själv har jag inte gjort något olagligt alls idag utan skött mig helt klanderfritt,
precis som dom flesta andra dagar.
Och skulle jag göra något olagligt så tror jag inte att det skulle vara något så illa
att det skulle skapa några rubriker direkt.

En morgon kvar att gå upp i ottan, sedan väntar sovmorgon. Underbart!

Upptäckte något trevligt när jag gick mot Karlberg idag, det har verkligen vänt.
Före jul när jag gick från jobbet så var det riktigt mörkt ute, nu kunde jag se vad
som fanns framför mig på gångvägen.
Det finns alltså hopp, vi går mot ljusare tider.






Kommentarer
Postat av: evamojje



ASG

Vad hade han väntat sig egentligen? Han sa i en artikel i Expressen att - Beatles "Sgt Pepper" gjordes inte på grönt te och grönsakssoppa?!? asg 70-talet är över Kleerup. Och trots hans jämförelse med sig själv och Beatles så var jag tvungen att googla på honom för jag visste inte att han var något annat än Carolina Gynnings ex ;-)

//evamojje

2009-01-09 @ 10:06:23
URL: http://evamojje.wordpress.com/
Postat av: Kocken

Snacka om att missförstå allting. Det handlar om att det ur en ren liberal synvinkel ej ska vara illegalt att berusa sig. Att du inte kopplar det säger en del om hur svensk du är.



Varför tar du inte själv och funderar på varför sverige som enda land i världen ska söka efter berusning i utelivet medelst urinprov.

2009-01-09 @ 21:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0