En spruta?

Sitter på verandan och är glad åt att det inte regnar.
Tror regnet har passerat uppåt landet nu.....

Har sovit inne i "våningssängsrummet" i natt, men när ungdomarna
kommer idag så får vi flytta ut i vardagsrummet. Bättre att dom får det
rummet så dom kan gå undan och Livia kan få sjunga i fred.

Såg att man vill införa ett register för kvinnor som gjort abort.
Jag förstår ju syftet, tror jag, men min gissning är att det här förslaget
hade aldrig kommit på tal om det hade handlat om män.
Kommer unga kvinnor vilja bli registrerade på det viset?
En abort som görs som ung kommer följas upp när man blir äldre
och kanske lever ett helt annat liv.



Gissar att vi kommer att erbjudas vaccinering mot A H1N1 på
jobbet i höst, det blir dyrt om alla 30.000 anställda ska få en spruta.
Jag har aldrig tagit någon spruta mot influensa, men jag har heller
aldrig varit sjuk. Har alltid haft för mig att om jag tar sprutan så kommer
jag att bli sjuk.
Kanske får tänka om nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0