En titt i pressen, söndag

Jag är verkligen glad över att jag fick ut mina pengar från försäkringskassan
efter det att jag varit sjukskriven, det verkar ju som att det är ett litet lotteri om man
ska få ut pengarna så att det går att betala räkningar osv eller om man ska få
knapra på ev besparingar.
Kan det verkligen vara så här, att handläggarna på FK får högre lön om dom gör
fler snabba avslag? Att handläggare gratuleras när dom gjort extra många avslag?
Det låter ju helt otroligt.

Ser att både Rojalistiska föreningen och Republikanska föreningen fått ett uppsving
i medlemsantal sedan förlovningen mellan kronprinsessan Victoria och Daniel W.
Vad man än tycker så kommer bröllopet ju att sätta Sverige i fokus och jag tror vi
kommer få mycket press som ger fler turister. Fler turister behäver vi ju, eller hur?

Är våra dialekter utrotningshotade?
Det hoppas jag verkligen inte, det är ju otroligt charmigt med dialekter.
Jag blir ganska ofta "beskylld" för att komma norrifrån, folk påstår att det låter som
att jag kommer uppifrån. Men 1,5 mil norr om Uppsala är väl inte så värst långt
norrut, eller hur?

Svininfluensaberedskap under Gothia Cup.
Lika så bra det, influensan är ju mer spridd i andra länder.


Glöm inte, aldrig mer ONOFF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0