En minoritet

Alex Schulman skriver om bloggar på kultursidan i DN.
Om att svensk medier visar en respekt för bloggar och bloggare som han tycker är
svår att förstå. Han menar att det är för få människor som läser bloggar för att dom
ska ha någon betydelse.

Jag tillhör alltså dom 0,66 % av svenska folket som bloggar, en minoritet.
"De som säger att bloggandet är en folkrörelse har fel. Det finns fler
glutenallergiker i Sverige än det finns bloggare. Det finns fler bosnier i Sverige än
det finns bloggare. Det var fler som fick bingo i Bingolotto i söndags än det finns
bloggare.", allt enligt Alex.



Enl Alex och Bloggportalen så är åtta av tio bloggare tjejer i tonåren som skriver om mode,
så även där tillhör jag en minoritet. Ni som tittar in till mig gör ju inte det för att få en politisk
föreläsning eller dagens modetips.
Ni är ju förresten också en minoritet, enligt en undersökning som Göteborgs universitet
presenterade för några veckor sedan är det bara fem procent av svenskarna som dagligen
läser bloggar. Det är alltså en av tjugo människor.

Vilka är ni då?
Några av er har jag ju någon sorts relation till, en del av mina nära och kära.
Sedan är det ni som jag kanske egentligen inte känner, utan vi är mer bekanta.
Så är det ni som ramlat in här av någon anledning och kommer tillbaka, en del oftare
än andra.
Sist är det ju en del engångstittare som hamnar här pga någon länk eller kommentar
hos någon annan bloggare.
Alla är ni lika välkomna att följa mina tankar och upplevelser, även om dom inte är
politiska eller särskilt moderiktiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0