Semesterslö

Semesterslö, visst är det underbart.
Har inte gjort ett dugg nytta idag, bara latat mig som man ska på semestern.
L-P stack  iväg och golfade tidigt i morse och jag somnade om, vaknade till
och såg att solen kikade in mellan persiennerna.
När jag så kravlade mig ur sängen så var det mest grått och mulet, sedan så
har det varit av och på hela dagen. Med solen alltså.
Ena stunden underbart solsken och nästa så regnade det.

På eftermiddagen kom Livia och hälsade på farmor.
Så mysigt att få ha henne här en stund, att få ha henne i famnen och gosa lite.



Sedan har jag ju haft fullt upp hela kvällen, först har jag varit på Skansen och
sjungit och så firar vi ju kronprinsessan Victoria från Öland.
Jag kommer ihåg dagen hon föddes, då var jag till Åland och det var sådan
sjögång att jag fyllde ett handfat. Inget roligt minne minsann.
Men vi sjunger med:
Ja må hon leva, ja må hon leva
Ja må hon leva många lyckliga år

*     *     *



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0