Lås in dom!

Kan inte annat än hålla med om detta.
Lås in Svartenbrandt och Olofsson för gott, låt dom inte få fortsätta att utsätta andra
människor för det dom gör.
Under mina 20 år bakom kassan på Posten lyckades jag klara mig från att möta
rånare, även om Svartenbrandt besökte oss en dag när jag var ledig.
Jag har haft tur att slippa stå där med ett vapen framför mig, men många av mina
kollegor har inte haft samma tur.
Den som är ute efter pengar skiter väl högaktningsfullt i vad som händer med dom
människor som står i vägen, hur dom mår efter att ha varit med om traumat att ha ett
vapen riktat mot sig och inte veta om det är deras sista dag.

Vid rättegången efter ett rån mot mitt kontor så vände sig en av rånarna mot kassörerna
och ville be dom om ursäkt för de sekunder av skräck han utsatt dom för.
Sekunder av skräck, så såg han på det hela.
Ett helt liv i skräck är ju verkligheten, ett helt liv där ett ljud eller en rörelse kan få allt att
rulla upp igen.
Det fullkomligt vände sig i magen på mig när Svartenbrandt skulle ge sig på en karriär
som stå-up eller något sånt och man fick se bilder på hur han minglade på kändispartyn osv.

Så därför, gör mänskligheten en tjänst och spar dom pengar som det kostar att ta hand
om offren genom att se till att dessa herrar får permanent boende bakom galler.

Kommentarer
Postat av: Sussie W

Håller fullständigt med!

2009-06-02 @ 13:54:35
Postat av: Maria

Co-sign

2009-06-02 @ 13:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0