Tillfredställda behov

Fortsätter det regna så här så får jag väl lov att simma från Karlberg till jobbet
 i morgon. I vanliga fall brukar jag ju kunna fuska lite och ta pendeltåget hela
vägen in till Centralen och sedan Blå linjen ut till jobbet om det regnar, men det
funkar inte lika lätt i morgon. From i morgon ända tom 11 oktober stänger man ner
ett par stationer för Blå linjen pga bygget av Citybanan, så ska jag åka ut till jobbet
blir det till att först byta från pendeltåg till Gröna linjen till Fridhemsplan och där byta
till Blå. Det låter otroligt jobbigt att hålla på så på morgonen. Först Upptåg, sedan
pendel, Grön linje och byte till Blå *pust*
Det får kanske bli en promenad i regnet trots allt.

*     *     *

Nu föreslår utbildningsminister Jan Björklund att det inte ska vara möjligt längre
att läsa upp sina betyg på Komvux.
Jag förstår vad han menar med att det är slöseri med samhällets resurser att den
som har en komplett godkänd gymnasieutbildning ska kunna läsa exakt samma
utbildning en gång till, men jag känner mig lite kluven ändå.
Alla människor är olika och för en del passar det inte att göra sitt absolut bästa
under dom åren som man går i gymnasiet, är man skoltrött så är man.
Det är ju egentligen helt fel ålder att bestämma sig för vad man vill göra med sitt
liv, det är för mycket som sker i kropp och huvud för att en del som behöver några
år till på sig att inse att det inte är så tokigt att ha en utbildning.

*     *     *

Nu har jag äntligen fått mina behov tillfredställda!
Lilla Livia kom äntligen och hälsade på hos farmor.



Sötnosen sov först i farmors säng en stund men sedan kunde inte farmor hålla
sig och måste få ha henne hos sig. Det blev till att sova i farmors famn en stund.
Så otroligt mysigt att få sitta och titta på henne, se henne sova och ibland gny
till lite.
Undrar vad som händer i det lilla huvudet?
Farbror Yasin höll henne i famnen en stund också, trots att han var så rädd att
han knappt vågade andas. Livia såg inte orolig ut så hon kände sig väl trygg
trots farbrors oro för att inte göra rätt.

*     *     *

Allt det här regnandet måste väl ändå betyda att det blir fint till midsommar?
Eftersom jag är med och arrangerar, nu tog jag kanske i eftersom jag i år
bara är med och jobbar under själva dagen, midsommarfirandet i Storvreta så
kräver jag fint väder på midsommarafton.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0