Söndagsfunderingar

Ni kommer väl ihåg att gå och rösta idag?

Fotboll kan ju ibland kännas viktigt, men det finns annat som är mycket viktigare.
Henke Larsson fick ett fruktansvärt besked efter matchen igår, i sådana stunder
spelar inget annat någon roll.
Jag hoppas familjen får sörja i fred.

Sörja i fred verkar ju inte David Carradines familj kunna göra.
Rapporterna om bakbundna händer samt ett fotavtryck i sängen som inte tillhör
skådespelaren har fått dem att be thailändsk polis att utreda ett eventuellt mord.
Det verkar ju inte enkelt att lägga ett rep runt snorren, ett runt halsen och sedan
bakbinda sig själv så en sådan utredning är nog inte helt fel.

Idag kommer Maria hem, jag tror faktiskt det är första gången sedan jul.
Nu kan man ju tro att det är för att hon har längtat efter att få träffa sina föräldrar,
men inte då. Det är ju naturligtvis inte alls mamma och pappa som drar utan
någon mycket sötare, Maria vill ju komma och träffa lilla Livia.

L-P är ute på golfbanan så jag har förmiddagen för mig själv, i vanliga fall så
tycker jag ju det är så otroligt skönt men nu när jag gått ensam hemma om dagarna
så länge så har det ju inte riktigt samma charm.
Tre dagar kvar på sjukskrivningen, sedan är det dags att upp och släpa igen.
Hur ska jag få min stackars kropp att förstå att den måste rulla ur sängen redan före
kl 5 på morgonen? Vi har ju verkligen vant oss av med sånt under dom här veckorna.

Det ska bli spännande att komma tillbaka till jobbet, det har ju hunnits med ännu en
omorganisation medans jag varit borta och jag vet ännu inte om det kommer att
betyda något för mig. Jag hoppas ju att det kommer att ske en förändring så att jag
hamnar där jag borde vara, men jag har väl inga större förhoppningar egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0