Utrymning

Vad har det då hänt för spännande saker på jobbet denna måndag?
Just när jag hämtat kaffe och satt mig i bekvämt i soffan för eftermiddagsfikat började
 brandlarmet att ringa för fullt.
Det var bara att lämna koppen och springa mot nödutgången. 



Vi får efter lite ryckande upp dörren och ger oss ut i den mörklagda spiraltrappan.
Ljuset tändes som tur var när vi kommit en bit på väg ner men det är inte lätt att veta
vara man sätter fötterna i skranglig metalltrappa, allra helst om man har lite klack
på skorna.
Idag gick det ju bra men den dagen vi har elden i rumpan vill jag inte försöka ta mig
ner för den trappan i mörkret tillsammans med en massa rädda medarbetare.
Snacka om vilken dominoeffekt det kan bli.

*     *     *     *

Väl hemma så tog jag tag i en pensel och gav mig på uteplatsen, idag var det vitt
som gällde. En första målning på allt vitt och det börjar se hyfsat ut i alla fall.
Hoppas den gula färgen vi har räcker, dom har tydligen slutat tillverka just den och
jag tror att det skulle se lite lustigt ut om vi fick måla delar i en annan gul nyans.
Eller så får det väl bli mer vitt, vi får se vad som färgen räcker till.

*     *     *     *

Det är inte i alla länder man har ett valdeltagande som överstiger 100%,
antalet avlagda röster var högre än antalet röstberättigade i ett antal valdistrikt
under presidentvalet i Iran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0