Trasig tand

Idag satt jag i godan ro på jobbet och tyckte att jag kunde unna mig en liten kola.
Mycket korkat visade det sig eftersom det kalaset slutade med att en tand dela
på sig. Jag vet inte riktigt vad som hänt, om det "bara" är en gammal lagning som
bestämt sig för att sticka eller om den här tanden också gick sönder.
Jag kastade mig över telefonen och som tur var så fick jag en tid hos tandläkaren
redan i morgon.
Det är ju inte första gången det händer, att någon av mina tänder går i bitar.
Jag tillhär ju den generationen som fick sina tänder sönderlagade, vi har så
mycket lagningar som ligger där och bara vill spränga våra tänder.



Hellre liggar jag hos gynekologen en vecka än jag går en gång till tandläkaren.
Det är så otrevligt med alla saker som tandläkaren envisas med att stoppa in
i munnen på mig. För att inte tala om när dom ska komma dragandes med
någon spruta, det får dom bara göra om dom ska borra riktigt ordentligt.
Som tur är så har jag ett frisktandvårdsavtal med Folktandvården, kanonbra.
Det betyder att jag behöver inte öppna plånboken alls i morgon.

Förutom det så har det varit en härlig dag, underbart att se att solen finns där.

L-P finns på hotell i Helsinborg, en del får ut och röra på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0