Lördagsblandning

Ensam hemma, L-P har åkt iväg för att titta på sådan där isbandy.
Att se isbandyfinal betyder att man måste träffas flera timmar innan för att äta en
förstärkt pyttipannalunch, sedan ska man förbereda sig inför själva finalen genom
att koka choklad som även den ska vara förstärkt med tex cognac.
Läste precis på bandyfinalen.se att endast termosar av plast var tillåtna att tas med
in på området, vi får väl se om det betyder att vi blir av med vår termos vid visiteringen.
Efter matchen ska man sedan träffas på något utskänkningsställe för att gå genom
dagen och höja vätskenivån.
Det här är dagen då alla medelålders män går tillbaka till någon sorts tonårsbeteende.
Det spelar ingen roll att man inte sett en match på hela säsongen, finalen ska ses.

Folkfest? Ja, man räknar ju med 20.000 på läktarna.
Ett hundratal poliser ska se till att hålla ordning på dessa.
"Det enda som brukar utmärka bandyfinalerna på ordningsfronten är fylleriet bland publiken,
konstaterar polisen. I år startar matchen senare än tidigare, vilket kan medföra att de allra
törstigaste hinner bli mer berusade än vanligt. Beredskap finns för att öppna extra lokaler för
omhändertagna fyllerister under kvällen."
Vi får väl se hur trångt det blir dom lokalerna.




Själv ska jag försöka fördriva tiden till kl 15 då vi får avnjuta tredje kvartsfinalen mellan
Storvreta och Dalen på TV4 Sport.
Hoppas Storvreta följer Balrogs exempel och avgör det hela idag.
Men det gör ju inget om dom avgör på måndag i stället, då finns jag ju på läktaren
under matchen och får se det hela live.

Kan man föda barn ljudlöst inne på en flygplanstoalett?
Tydligen så går det.

Jag blir lika förvånad varje gång jag läser något sånt här.
Tydligen är det möjligt att genomgå en graviditet utan att förstå att man är gravid,
men för mig är det helt obegripligt.
Mina tre graviditeter gick ju inte direkt obemärkt förbi.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hahaha! Och folk klagar på reggeafestivalen.

2009-03-21 @ 11:56:10
URL: http://www.metrobloggen.se/mayamzungo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0