Hel i munnen igen

Idag har jag suttit hemma och jobbat, jag hade ju tur och fick tid hos tandläkaren redan
idag för att laga tanden jag bet sönder igår.
Den här tjejen var nog den bästa tandläkaren jag varit hos på länge, så otroligt lätt på
handen och försiktig.
Hon såg så otroligt ung ut att jag var tvungen att kika på hennes namnlapp om hon
verkligen var tandläkare.
Kan det vara ett tecken på att det är jag som börjar bli gammal? Det låter ju otroligt, jag vet.

När hon var klar med tanden bad jag henne kika lite på den tanden som jag lagade
sist jag var där hos dom. Det har känts lite "konstigt" i tanden, något sådant där som är
svårt att förklara. Det visade sig att min känsla var helt riktig, det fanns en spricka mellan
lagningen och tanden så min tandläkare fick borra bort den gamla lagningen och lägga
på en ny.
Jag kunde gå därifrån med ett leende på läpparna, tänder lagade och jag behövde inte
öppna plånboken. Helt otroligt!
Tack så mycket för Frisktandvårdsavtalet, Uppsala Landsting.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det händer saker i Storvreta....
Den busen ska väl inte vara så svår att få tag på.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Såg att en av mina favoriter i Melodifestivalen är sjuk.
Hoppas härlig Sarah Dawn Finer piggar på sig så att hon kan vara med och tävla.

I kväll däremot håller jag som vanligt tummarna för Morgan Alling i Let's dance

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det är bandyfeber i Uppsala, sådan där utebandy ni vet.
Semifinal, det är inte illa pinkat.
Vi får hoppas att det går hela vägen för Sirius.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0