Spruträdd

Efter några dagar på Akademiska sjukhuset så är jag nu hemma igen.
Det är ju en upplevelse att ligga på sjukhus, den här gången har jag mått hyfsat
bra så det har gått bra.
Vilka underbara människor man träffar när man är inlagd!
Hur orkar dessa människor vara så rara hela tiden och ta hand om oss som är
nervösa före operationen och som har ont och är lite gnälliga efteråt.
Man känner sig så ompysslad när det kommer folk dygnet runt och tittar hur man
mår och tar hand om en.

Jag hade tur med rumskamrater, tre trevliga kvinnor och jag har delat rum.
Vi har skrattat åt hur eländiga vi varit, jag tror att skrattet har hjälpt oss att börja
läka snabbt och sett till att vi kunnat åka hem tidigt.
Jag fick ju åka hem redan dagen efter operationen, helt otroligt.

Under tiden på sjukhuset har jag ju fått en massa olika sprutor mot både det
ena och det andra, bla en spruta om dagen som ska förhindra att jag får blodpropp.
Eftersom jag åkte hem så tidigt måste jag fortsätta att ta den sprutan ett par dagar
här hemma också. Jag skulle försöka sticka nålen i mig igår, under sköterskans
överseende.
Tror ni jag klarade det?
Inte då, svetten forsade och jag kunde inte förmå mig att sticka in nålen i magen.
David var uppe på besök just då och sköterskan frågade om han trodde att han
skulle klara av att sticka mig. Gissa om jag blev förvånad när han går med på att göra
det och sköterskan visar hur han ska göra.
Nu har det alltså blivit Davids uppgift att komma hem och köra en spruta i magen på
mamma varje dag, eftersom hon själv är en sådan fegis.
Jag vet ju att jag måste ta sprutan så det är bara att bita ihop och tacka för att han vill
hjälpa sin gamla mamma.

Sex veckor hemma, låt oss hoppas att det betyder sex veckors solsken.

Jag var lite fundersam över hur jag skulle klara mig utan dator dom här dagarna på
sjukhuset, men det gick över förväntan. Man lever ju som i en egen liten värld där
man knappt vet att det finns något utanför, men hade jag varit kvar flera dagar så hade
det nog börjat krypa i fingrarna.

Nu ska jag lägga mig ute i min nya solstol




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0