Nu är det klippt

Idag kom den, vår nya "leksak", en Compaq Mini 730EO
Den lilla sötnosen står på vardagsrumsbordet nu och väntar på att mig.
Tur att vi beställde den innan jag betalade räkningarna, hade vi väntat så hade
det inte blivit något köp kan jag tala om. Det är ju aldrig kul att betala räkningarna
men den här månaden var det värre än vanligt, det blir ju så nu när jag är sjukskriven
och det har dragits en massa på lönen men jag har inte fått något från FK.
Men det kommer väl en slant så småningom, hoppas jag.

Jag tog mig i kragen och gick en promenad runt byn idag, i blåsten men innan
regnet började falla. Hamnade i vårt nya centrum, eller det som någon gång
kanske blir ett riktigt centrum när det kommit lite fler butiker osv. Såg att det
var någon ny butik sedan jag var där sist och när jag gick förbi frissan såg jag att
hon satt där med armarna i kors och tomglodde. Eftersom jag tyckte lite synd om
henne klev jag in så att hon kunde få klippa mitt hår. Väldigt oplanerat så hon fick
bara klippa lite, hade ju ingen aning om vad jag ville egentligen.
Vi får väl se hur det ser ut i morgon när jag har tvättat det och det får torka som
det vill, spännande blir det.
Så otroligt skönt det är att sitta där när någon pysslar om en. Jag njuter så av att
känna händerna i mitt hår, det är så avkopplande.



Stannade till och hämtade in två kvistar från syrenen, dom står och doftar så gott
här inne nu.



Jag har ju aldrig varit med om en skilsmässa, men slutar man aldrig älta en sådan?
Hon blir chockerad över att ex-maken som hon dumpade för snart två år sedan flyttar
ihop med sin nya flickvän. Vad väntar hon sig?
Men han har väl kanske större problem just nu än ett gnällande ex.



I morgon är det dags för årets grillparty i Dianelund.
Hoppas att regnet håller sig borta, vi brukar ha underbart väder den här dagen.
Det brukar bli en kul kväll med många "gamlingar" på plats.



Många operationer idag, min mamma har fått en ny knäled och Daniel en ny njure.
Jag hoppas att båda mår bra och snart är på banan igen.




Kommentarer
Postat av: Rickard

Nu är den stora frågan; blev det fotboll på tv igår?

2009-05-28 @ 11:20:29
URL: http://diarybyr.blogg.se/
Postat av: Mona

Jag måste erkänna att jag tittade inte så mycket på fotbollen, men den kanalen var på i alla fall så jag hörde att det blev mål :o)

2009-05-28 @ 12:03:15
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0