Black Balloon

Så mysigt det blir när alla har pyntat och satt upp sina adventsstakar.
Det ser så härligt ut med ljus i fönster överallt, det behöver vi verkligen nu
när det bara är mörker hela tiden.

*     *

Stegräknaren har ju inte fått jobba så hårt dom senaste dagarna, idag blev
det i alla fall en promenad med Elliott. Promenaden borde ha varit längre
för mig, men jag skyller på att den lilla jycken inte ska gå så långt.
När vi kom in igen så blev det kaffe och saffransbulle och till det så hamnade
vi mitt i en gripande film.



Filmen handlar om Thomas och hans äldre bror Charlie som är autistisk.
The Black Balloon hade jag aldrig hört talas om tidigare, men det var en
trevlig och rörande bekantskap.

*     *

Jag har ett uppdrag till Elliotts matte när hon kommer för att hämta honom.
Hoppas hon uppskattar att få hjälpa sin gamla mamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0