En dag i Trosa

Så har jag då varit i Trosa, det har tills nu varit en vit fläck på min karta.
Det finns ju iofs många vita fläckar på min karta, vet inte om jag var
riktigt vaken när vi hade geografi i skolan. Det händer ju ganska så ofta
när vi är ute och reser att jag sitter som en fågelholk, blir så otroligt förvånad
över att städer ligger där dom ligger och inte i andra änden av landet.
Men jag lär mig, jag lär mig.
Vad gjorde jag då i Trosa?
Jag var mitt vanliga charmig jag, men ute i butik och gjorde samma sak som
jag gjorde i Malmö förra veckan. Det blev lite snabba ryck, en kollega var
inplanerad att göra den här kundundersökningen men hon har tydligen inte
lyckats bli frisk så jag fick hoppa in i stället.
Jag är inte så förtjust i att köra långa sträckor så det kändes ju sådär när jag
satte mig i bilen för att åka hem igen, att köra genom Stockholm är ju inte
alltid så där jättekul. Det gick hyfsat ändå, jag slapp dom värsta köerna och
behövde bara krypköra en liten stund.

*     *

När jag kom hem så blev det min fredagsfavorit, kräftor!

*     *

Jag har inte haft så mycket koll på Idol, men så bra han är lilla Erik.
Ser ut som en sparris men sjunger som jag vet inte vad.

*     *

I morgon ska jag till frissan, det ska bli skönt.
Men ska vi hoppas på någon förändring?
Jag brukar låta frisörerna få väldigt fria händer, men det slutar nästan alltid
med att jag ser likadan ut när jag går därifrån.
Med lite kortare hår naturligtvis men inga större förändringar.
Vi får se vad Wirvla tar sig för i morgon, hon kanske överraskar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0